• Fot. Krzysztof Mystkowski / KFP

    Multimedialna wystawa krok po kroku – jak to zrobiono w Muzeum II Wojny Światowej

    W 2016 roku ekultura realizowała studia przypadków dobrych praktyk wdrażania nowych technologii do działań instytucji kultury w Polsce. Jedną z badanych inicjatyw była współpraca Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku z firmą New Amsterdam. Współpraca ta dotyczyła stworzenia największej w Polsce interaktywnej i multimedialnej wystawy stałej w siedzibie MIIWŚ. Całość

  • Prezentacja wystawy sta³ej Muzeum II Wojny Œwiatowej w Gdañsku.
23.01.2017
fot. Krzysztof Mystkowski / KFP

    Nowe technologie w kulturze. Jak wybrać wykonawcę na przykładzie MIIWŚ.

    W 2016 roku ekultura realizowała studia przypadków dobrych praktyk wdrażania nowych technologii do działań instytucji kultury w Polsce. Jedną z badanych inicjatyw była współpraca Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku z firmą New Amsterdam. Współpraca ta dotyczyła stworzenia największej w Polsce interaktywnej i multimedialnej wystawy stałej w siedzibie MIIWŚ. Całość

  • 01_battle_field_print

    Od idei do wyboru wykonawców – wystawa stała w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

    W 2016 roku ekultura realizowała studia przypadków dobrych praktyk wdrażania nowych technologii do działań instytucji kultury w Polsce. Jedną z badanych inicjatyw była współpraca Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku z firmą New Amsterdam. Współpraca ta dotyczyła stworzenia największej w Polsce interaktywnej i multimedialnej wystawy stałej w siedzibie MIIWŚ. Całość

  • 1

    „Narracja jako artefakt”, czyli jak powstała słynna wystawa w Muzeum II Wojny Światowej

    Prezentujemy Wam dziś jedyny tak kompleksowy materiał reporterski na temat kulisów opracowywania i wdrażania multimedialnej wystawy stałej Muzeum II Wojny Światowej. Jest to jeden z przykładów dobrego użycia technologii cyfrowych w instytucjach kultury, jaki analizowaliśmy w ramach projektu „Jak upowszechniać cyfrowe dziedzictwo?”. Ten konkretny przykład obrazuje, jak można wykorzystać nowe

  • slider_ekultura_europeana

    Instytucje kultury i sektor kreatywny – jak firmy pomagają realizować misję

    Polecamy Wam dziś artykuł, w którym opisujemy, jakie korzyści dla budowania cyfrowej obecności instytucji kultury może przynieść połączenie mocnych stron tych ostatnich oraz firm kreatywnych. Prezentowany tekst stanowi część opracowania „Nowe media, technologie i otwartość w instytucjach kultury”. Publikacja ta stanowi podsumowanie projektu Pracownia Nowych Mediów, który realizowany był przez Instytut

  • cover-photo_013_02

    Przewodnik po dobrych praktykach upowszechniania digitalizacji – już wkrótce!

    Dziś dzielimy się z Wami zapowiedzią nowej publikacji ekultura.org, która już niebawem ukaże się na naszym portalu. Dzięki wsparciu finansowemu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego realizowaliśmy przez ostatnie kilka miesięcy projekt „Jak upowszechniać zdigitalizowane dziedzictwo czynniki sukcesu i dobre praktyki z polskich instytucji kultury”. W jego ramach przygotowaliśmy dla Was

  • seminar

    Seminarium wokół raportów badawczych

    28 grudnia w Małopolskim Instytucie Kultury odbędzie się seminarium, podczas którego zaprezentowane zostaną dwa raporty badawcze: “Lokalne centra kultury – działania a diagnozy” oraz “Diagnoza stanu i perspektyw edukacji kulturowej w Małopolsce”. Spotkanie jest adresowane do przedstawicieli instytucji kultury, badaczy, animatorów kultury oraz wszystkich osób zainteresowanych tematami zarządzania w kulturze

  • slider_13

    Prawo autorskie w edukacji: jak bronić się przed zarzutami?

    Prawo autorskie w edukacji to trudny temat. Często spotykamy się z pytaniami, co można, a czego nie można wykorzystywać podczas pracy z uczniami. Dziś na naszym blogu Marcin Wilkowski z portalu Historia i Media pokazuje, gdzie szukać informacji o możliwościach wykorzystania cyfrowych obiektów przez nauczycieli i pedagogów. Na stronach Koalicji

  • dhlabs16

    Konferencja „Digital Humanities Centres”

    W dniach 8 i 9 grudnia Laboratorium Humanistyki Cyfrowej Uniwersytetu Warszawskiego organizuje „Digital Humanities Centres: Experiences and Perspectives” – pierwszą w Europie konferencję poświęconą w całości zagadnieniom związanym z instytucjonalną działalnością centrów humanistyki cyfrowej. Do 11 listopada trwają zapisy na to wydarzenie. Osoby zainteresowane muszą się jednak liczyć z wydatkiem. Opłata konferencyjna wynosi

  • slider_ekultura_europeana

    Ożywiony Van Gogh w Krakowie

    Od 20 sierpnia i niemal do końca listopada będzie można oglądać w Krakowie multimedialną wystawę VanGogh Alive. Trzy tysiące dzieł holenderskiego mistrza będzie się wyświetlać na ścianach, sufitach, a nawet podłogach znajdujących się w dawnym budynku krakowskiego Dworca Głównego. Twórcy wystawy, ustami Catherine Wilson Horne z centrum nauki Discovery Place deklarują,

  • slider_ekultura_europeana

    7000 zł dla wspierających Wikipedię

    Ruszył nowy konkurs fotograficzny – WikiWakacje. Przesyłając zdjęcia polskiego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego, weźmiecie udział w walce o atrakcyjne nagrody, a wasze fotografie staną się częścią zasobów multimedialnych, z których korzysta niemal 300 wersji językowych Wikipedii. Konkurs potrwa do 31 sierpnia. Jego partnerem jest PTTK. Codziennie miliony czytelników otwierają Wikipedię

  • Źródło: euters/Carlos Allegri

    Pokemony wspierają cyfrowe dziedzictwo?

    Mamy lipiec, a najważniejsza premiera w świecie mobilnym w tym roku jest już za nami. Jaka aplikacja zasłużyła na takie miano? Wielu obserwatorów i ekspertów twierdzi, że tytuł ten należy się grze Pokemon GO. Dlaczego piszemy o tym na ekulturze? Okazuje się, że japońskie stworki (z góry przepraszamy wszystkich fanów