Projects

  • case-box

    „Wirtualna wizytówka czy coś więcej?” – oficjalna strona inernetowa Muzeum Narodowe w Krakowie

    Zbudowanie strony internetowej może niektórym osobom wydawać się czymś banalnie prostym. Wystarczy trochę tekstu, kilka zdjęć i kolorowej grafiki. Następnie należy to, w zasadzie w dowolny sposób, rozłożyć w polu widocznym na ekranie komputera i gotowe! Nic bardziej mylnego. Stworzenie funkcjonalnej strony internetowej, przejrzystej i atrakcyjnej dla użytkowników, z intuicyjną

  • case-box

    „Repozytorium w pięciu krokach” – Wirtualne Muzea Małopolski

    Stworzenie cyfrowego repozytorium z zasobami dziedzictwa kulturowego to duże wyzwanie dla każdej instytucji kultury. Wiele z nich – bez dużych doświadczeń w działaniach technologicznych – trafia od razu na głęboką wodę, realizując projekty digitalizacyjne o dużej skali i znacznych (często wielomilionowych) budżetach. Takie wyzwania nieodłącznie wiążą się z ryzykiem popełnienia

  • case-box

    „Historia to ludzie” – Żydowska Warszawa Muzeum Historii Żydów Polskich

    Historia w szkole może nudzić. O ludziach, którzy żyli kilka wieków temu uczymy się tylko suchych danych – jak miał na imię król, jaki był tytuł książki danego pisarza, i daty, daty, daty. Zazwyczaj na lekcjach nie ma czasu, żeby poznać „twarze” ludzi z przeszłości, tak by dobrze ich sobie

  • case-box

    „Narracja jako artefakt” – Multimedialna wystawa Muzeum II Wojny Światowej

    Multimedialna wystawa Muzeum II Wojny Światowej jako przykład dobrego użycia technologii cyfrowych do opowiadania historii Wykorzystując cyfryzację kultury, nowe technologie i odpowiednio zbudowaną narrację, można tworzyć opowieści muzealne na miarę XXI wieku. Przykładem dobrego połączenia tych elementów jest największa wystawa multimedialna w Polsce – stworzona przy współpracy Muzeum II Wojny

  • crowd-box

    Museo del Prado – nowy wzór cyfrowej obecności instytucji kultury

    Prezentujemy kolejne studium przypadku opracowane przez zespół ekultura.org*. Poprzednio zajmowaliśmy się wykorzystaniem technologii beaconów w krakowskim Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK. Tym razem obiektem naszego zainteresowania uczyniliśmy madryckie  Muzeum Prado. Wybraliśmy Prado, ponieważ jest to instytucja, która może służyć za przykład podmiotu wykorzystującego cyfrowe dziedzictwo do tworzenia produktów i usług poszerzających

  • mocak_box

    Beacony w muzealnictwie – przypadek krakowskiego MOCAKu

    W tym opracowaniu tłumaczymy, czym są beacony, oraz opisujemy – w formie studium przypadku – sposób w jaki Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK...